club med(itate) - Reisverslag uit New Delhi, India van Annelot Geffen - WaarBenJij.nu club med(itate) - Reisverslag uit New Delhi, India van Annelot Geffen - WaarBenJij.nu

club med(itate)

Door: adtjeoppadje

Blijf op de hoogte en volg Annelot

10 September 2011 | India, New Delhi

shalom! (aangezien ik meer hebreeuws leer dan hindi)

beeetje laat alweer maar ach,toch leuk als ik over 80 jaar achter de geraniums zit en nog enigsinds een jeugdige herinnering heb haha. dus bij deze maar een verhaaltje over de laatste eeh, 2 maanden..

okee dus na de dalai lama was het dus tijd voor 10 dagen mediteren in een tibetaans buddistische gompa op een heuveltje in dharamkot met een waslijst aan regels:
-niet praten(best lastig als je een kamer met 10 meisjes deelt)
-niet liegen(ook heel lastig als je niet mag praten..)
-niet doden(ook niet de mozzies die maar wat graag een hapje van mij nemen)
- niet stelen(ook best lastig als je het terrein niet af mag en je wcpapier op is)
- geen geen intoxicants (waar vooral de kudde israeliers moeite mee schenen te hebben)
bovendien mocht je alleen boedistische boeken lezen en ipods enzo moesten worden ingeleverd.

's ochtends om 6 uur ging de gong voor de eerste mindfullnessmeditatie. daarbij moet je 3 kwartier lang focussen op de ademhaling en vooral aan niks denken. klinkt makkelijk ja. voor 1 minuut. want daarna dwaalden mijn gedachten af terug mijn bed in, of als ik enigsinds wakker was om 6uur naar het ontbijt. Daarna dus ontbijt en daarna 2uur lecture over het tibetaans buddisme wat wel echt interessant was. daarna een uur yoga, lunch en dan was het tijd voor de karmayoga jobs (veredelde naam voor kutklusjes). gelukkig had ik het niet slecht getroffen en moest ik een oeroude kroonluchter repareren want eigenlijk best leuk was en vooral fijn omdat je er soms bij moest praten! daarna weer 2 uur lecture, 1 uur meditatie, avondeten, en nog een uur meditatie. en dat alles dus in stilte!(toch raar om een kamer met 10 meisjes te delen en geen weltrusten te mogen zeggen). Het was wel even wennen maar na een dag merk je dat je alles veel meer beleeft, en maakt het kleinste zonnestraaltje je enorm gelukkig!Bij deze dan ook mijn excuses voor de overvloedige hoeveelheid onzin die er normaal gesproken uit mijn mond komt. Gelukkig viel lachen niet onder de niet-praten regel. Want elke avond kregen we een gratis show door de monkeys die thusita bevolkten. Hilarisch! Vooral de babyapen die de grote apen nadoen door uit een badje te drinken maar er dan inpleuren. of ze gebruikten een zeil als glijbaan waardoor ze 2 meter door de lucht vlogen. Dus liepen we met zn alle keihard te lachen zonder te praten, toch apart. maargoed het was niet alleen maar lachen want soms was het ook wel echt moeilijk en emotioneel. Zo moest je bij een meditatie je eigen dood inbeelden, ai! Mediteren is niet makkelijk en vooral mijn clasimodo rug vindt het niet leuk om een uur recht te zitten maar uiteindelijk begin je je eigen gedachten in te zien en dingen te begrijpen wat soms een hele opluchting is.

De lessen waren ook heel interessant maar soms een beetje ver van je bed show als het ging over reincarnatie, karma en emptiness.
En na een paar dagen dacht ik enigszinds gek te worden dus sloot ik me snachts maar aan bij de illegale israelische praatclub.

De laatste 2 dagen kregen we geen les meer en waren het 8 meditaties per dag. (Wat een mazzel had ik trouwens, onze leraar was nederlands dus kon ik gewoon alles in het nederlands vragen :) en de laatste nacht was er een lichtoffering op het dak wat echt bijzonder was als je met 100 man in stilte 300 kaarsjes aansteekt!

Na thusita had iedereen behoefte in maar 1 ding: relaxen! dus heb ik een weeklang niks anders gedaan dan in de bars hangen en biertjes drinken. het toppunt was een 50 jarige canadees die het wel erg letterlijk nam en serieus 5 dagen de bar niet is uitgekomen! (hij sliep op de tafel!)

Daarna was het toch echt tijd om dharamsala te verlaten en ben ik met een meisje naar manali gegaan. Daar nodigden een paar israeliers me uit om een jeep te huren voor een week en een roadtrip te maken door kinnuar valley. dusss chalo! maaar bij een roadtrip kan er 1 ding niet ontbreken en dat is een gitaar dus na 5000 ruppies te hebben afgedingd was ik in het bezit van een gitaar (enige probleem is dat ik er niet op kan spelen haha). Kinnaur was top ondanks dat bijna alle conversaties in het hebreeuws waren en ik dus niet kon verstaan) Ook nog een trekking gemaakt die wel enigszinds zwaar was aangezien de rest allemaal net uit het leger kwam. Toen weer terug in Manali, en wie kwamen daar aanlopen, mama en mn zuske! en het wordt wel erg lang zo dus ik maak een andere keer het verhaal weer af!

Ik ben nu in Udaipur (van de film octopussy) en peer m zo 18 uurtjes in de bus naar BOMbay (ik weet niet of jullie gehoord hebben van de bom gister in delhi?) om morgenavond naar kuala lumpur te vliegen en vervolgens naar bali!!! :):)

laat een berichtje achter want ik mis jullie! kus

  • 09 September 2011 - 08:31

    Joep:

    Hee Meissie knap hoe je Tushita hebt vervolbracht en succes met je busreis zometeen ! xxx

  • 09 September 2011 - 08:53

    Oma Clasine:

    Met heel veel interesse je verslag gelezen. Ga door!!! Hier alles prima.Zal wat meer schrijven op Facebook. Wens je voor nu een hele goede reis naar Bali!

  • 09 September 2011 - 08:57

    Sheelagh:

    Wow Annelot het klinkt echt FANTASTISCH ben zoooo jaloers op je! Geniet!

  • 09 September 2011 - 14:40

    Mam:

    Lieverd, ik als digibeet heb net geloof ik gereageerd via facebook op jouw bovenstaand verhaal, maar ineens verdween weer fb...wat ik je nog wilde zeggen..ga alsjeblieft meer schrijven, daar word ik zo vrolijk van!! We missen je hoor!!!! Heel veel plezier op Bali!! Is het trouwens niet ook leuk om in K>L te blijven hangen voor een paar dagen?? Moet ook wel een heel bijzondere stad zijn!!!

  • 09 September 2011 - 18:47

    Anjo:

    Jeujj!! Adtje heeft weer een verhaaltje gepost! Hoe heb JIJ dat in hemelsnaam volgehouden: 10 dagen NIET praten!! Een LUST vergadering bijwonen en stil zijn was zelfs al te veel voor jou ;).
    Wat een bizarre dingen maak jij toch altijd mee!! Wij laatst trouwens ook, want bij een riviertje waren onze flipflops gestolen! Heel verhaal, niet interessant, maar ik vraag me wel af: wat willen mensen met flipflops! Maargoed, dat is niks bij jouw verhalen!!
    Enjoy en tot snel hoop ik!
    Dikke kus, Anjo

  • 11 September 2011 - 13:29

    Lieke Van Der Horst:

    Hey Annelot!

    Wat knap van je dat je dat hebt volgehouden zeg! Weer een leuk verhaaltje om te lezen! Heel veel plezier in Bali!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Bestemming onbekend

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2011

bankroet

10 September 2011

club med(itate)

15 Juli 2011

monkeys, lama's & buddha's

19 Juni 2011

fantasic bombastic india

14 Juni 2011

bye bye!
Annelot

HOI! Het duurt nog veels te lang maar 14 januari ga ik op reis en wel naar Nepal, India, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, China en ik neem de trein terug met een uitstapje in Mongolie en Rusland. OH en het leuke is; dit kan allemaal nog veranderen!

Actief sinds 24 Nov. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 19476

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: