monkeys, lama's & buddha's - Reisverslag uit New Delhi, India van Annelot Geffen - WaarBenJij.nu monkeys, lama's & buddha's - Reisverslag uit New Delhi, India van Annelot Geffen - WaarBenJij.nu

monkeys, lama's & buddha's

Door: adtjeoppadje

Blijf op de hoogte en volg Annelot

15 Juli 2011 | India, New Delhi

Tashi Delek! (want ik ben in little lhasa)

Ik zie zo juist dat het al 27 dagen geleden is dat ik een verhaaltje geplaatst heb haha schandalig ik weet het!! Sorry dus!

Ik zal de afgelopen 27 dagen dus even een beetje samenvatten. Na Delhi was ik dus in Rishikesh. en er is maar 1 ding te doen in Rishikesh en dat is Yoga. Maar het is te heet voor yoga, en ik ben te lui en stijf voor yoga. En na 1 les gevolgd te hebben waar ze mn geld gestolen hadden en nog wat pech maar de ganges ingedoken om me te ontdoen van het slechte karma. Ook maar meteen 7 keer kopje ondergeweest zodat je ouders, grootouders, vrienden, jezelf, en de leukste: je vijhanden ook allemaal gezegend zijn, dus bij deze zullen jullie allemaal lang en gelukkig leven!
Maaar helaas nog steeds bad karma want de pinautomaat was stuk waardoor ik een dag doormoest komen met 50 roeppies (nog geen euro). Een aardige indiaase familie nam me mee uit eten dus dat was wel fijn maar beetje jammer dat aan het einde de vader vroeg of ik met zn zoon wilde trouwen haha!

Duss ik had het gehad in Rishikesh en besloot m te peren, Shimla was de bestemming. Helaas nooit aangekomen want ik strandde midden in de nacht op een busstation in Ambala omdat alle hotels vol waren. daar zou ik dan de nacht moeten doorbrengen met zon 30 starende indiers en een shopeigenaar die me wel een room voor me had, met hem erbij dus, bah.
Ik zag 1 indiaase jochie die er wel aardig uitzag dus daar maar vrienden mee gemaakt zodat ik veilig zou zijn maar toen hij na een halfuur ook begon te vragen of ik getrouwd was had ik het helemaal gehad en besloot ik de eerste de beste bus te pakken die kwam. Die ging naar Jammu. dus ik open de lonely planet en er was 1 regel over jammu: niet heen gaan. pakistaanse terroristen stad.kut. maaaar ik zag dat de bus langs pathankot ging en dat ligt dicht bij dharamsala. een portugees die bij mij in de trein zat zei dat ik daar heen moest gaan, dus chalo dan maar!

Maar 2 minuten later was ik niet zo blij meer want de beste chauffeur dacht dat die een video game aan het spelen was en het ergste dat die kon verliezen 10 bonuspunten waren ofzo, god wat was die rit eng, ik ben echt nog nooit zo bang geweest! en ik had de enige lege stoel: naast de chauffeur, voor het panoramaraam en zonder gordel uiteraard. ik was er aardig van overtuigd dat ik dat niet ging overleven aangezien de sjoof niet 1 keer de remmen gebruikt heeft in de 6uur durende rit. (het zou eigenlijk 8uur zijn kun je nagaan..) de wegpiraat was van mening dat je kan inhalen aan beide kanten van de weg door de berm en dat 2 millimeter afstandhouden ook ruimvoldoende is. maar oke ik heb het overleefd en in pathankot moest ik nog 4 uur met een localbusje naar dharamsala. en wie zat er bij mij in dat localbusje, de portugees uit de trein, hoe toevallig!

Blijkbaar had de duik in de ganges geholpen want eenmaal in dharamsala bleek dat de Dalai Lama die week een openbare teaching hield, en dat is maar 2 keer per jaar. nice!!! Een paar dagen niks uitgevoerd in dit op 2na regenachtigste dorp ter wereld en een beetje aangesterkt van de delhi-belly. En toen was het tijd voor de Dalai Lama. DIE VENT IS GEWELDIG! met duizende mensen zaten we in een tempeltje gepropt te luisteren naar de vertaling over de radio waar je geen zak van begreep maar onddanks dat, fantastisch! Alsof het een caberetier is in plaats van een politiek leider wiens land bezet is! Die avond samen met wat toffe engelsen die ik had ontmoet wat biertjes gedronken waarvan we helaas niet wisten dat op hoogte alcohol veel harder inslaat. En ons vermaakt in een tibetaanse disco. Leuk weetje, in indiaas bier zit tussen de 5 en 8 procent alcohol haha.(ik zweer het gaat meer richting de 8). En zo hadden we ons de volgende dag verslapen voor de 2de teaching van de dalai lama, jammer!
De dag daarna was het tijd voor de 10 daagse meditatiecursus maar ik moet gaan sorry dus ik maak het volgende keer af! Sorry!

Vind t super leuk als jullie een berichtje achterlaten!!!

Ojaaaa, weet niet of jullie hebben gehoord van de bomaanslagen in mumbai maar daar zit ik allebehalve bij in de buurt dus don't worry!!

Kus

  • 15 Juli 2011 - 15:32

    Jolien:

    Leuk om weer wat van je te lezen! Wij vertrekken over 4 nachtjes... komt echt heel dicht bij nu! Ben echt benieuwd hoe we het daar gaan hebben.. gelukkig ben jij onze expert. Ben benieuwd naar je foto's....! ga je trouwens niet rot sjouwen met die gitaar dan? maar wel heeel leuk idee.. moet ik wel mn stem terug hebben want klink nu als een kanarie die doof is.. Niet echt heel prettig om aan te horen tot snel
    kusje van je zusje!

  • 15 Juli 2011 - 16:03

    MAM:

    Hey lieverd, weer zo'n geweldig verhaal...Achteraf allemaal super, maar het is maar goed dat ik het allemaal niet van te voren weet. Nou van bad karma is toch echt geen sprake hoor! Eerder 1000 engeltjes op je schouder!! Jij nu naarSpiti Valley en Lien en ik komen woensdag of donderdag naar Manali toe om samen onze reis naar Leh te vervolgen!! Hum..misschien eerst daar even acclimatiseren anders zitten we echt 5 dagen achter elkaar in de bus...lijkt me minder...tot snel schat!

  • 15 Juli 2011 - 16:09

    Lieke:

    Hey Annelot!
    Wat een avonturen weer, altijd leuk om te lezen! Veel plezier!
    xx

  • 15 Juli 2011 - 21:07

    Joep En Linda:

    Dag meissie,

    het is zoals altijd weer een prachtig (eng...dit keer) verhaal. Volgens ons moet je een reisboek gaan schrijven...........Lief dat je voor iedereen kopje onder bent gegaan! Fijn ook dat je meditatie super was We zijn heel benieuwd hoe je dat weer op gaat schrijven. Dag, we missen je! xxx

  • 15 Juli 2011 - 21:33

    Oma Clasine:

    Lieve Annelot,
    Jij hebt dus echt een engeltje op je schouder gehad tijdens die rit! Ik moet er niet aan denken!Wat maak je weer een hoop mee. Ik heb ook ontzettend veel ontzag voor de Dalia Lama.Hij heeft echt wat te vertellen. Geweldig dat jij hem gezien en gehoord hebt.Wij wensen je samen met Annet en Jolien een hele fijne tijd toe. Voor nu heel veel liefs uit Drunen.

  • 23 Juli 2011 - 15:15

    Wim En Els:

    Ha die Annelot,

    Een hele fijne VERJAARDAG morgen. En als ik het goed lees samen met Jolien en mama. Nog in Leh? Zou geweldig zijn. We wensen je een een hele speciale super dag toe. We lezen met enthousiasme je verhalen. Groetjes aan mama en Jolien en nog een geweldige tijd daar samen.

  • 16 Augustus 2011 - 16:53

    Ricardo:

    Hoi Annelot, heb je plannen om Goa te bezoeken?? wij hebben accomodatie te huur...bel voor info 0091-9960321088 groetjes Ricardo

  • 25 Augustus 2011 - 10:27

    Jeroen:

    Lot, zou je me aub even kunnen mailen als je dit leest. Bedankt, X

  • 05 September 2011 - 19:46

    Gabriëlle:

    Super spannend! Wanneer komt het volgende verhaaltje?;)

    Liefs,
    Gabriëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Bestemming onbekend

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2011

bankroet

10 September 2011

club med(itate)

15 Juli 2011

monkeys, lama's & buddha's

19 Juni 2011

fantasic bombastic india

14 Juni 2011

bye bye!
Annelot

HOI! Het duurt nog veels te lang maar 14 januari ga ik op reis en wel naar Nepal, India, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, China en ik neem de trein terug met een uitstapje in Mongolie en Rusland. OH en het leuke is; dit kan allemaal nog veranderen!

Actief sinds 24 Nov. 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 19480

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 30 November -0001

Bestemming onbekend

Landen bezocht: